Waarom je jouw haar ook zou moeten doneren

Haar donatie

‘Wat?! Ga je al je mooie lange haren eraf knippen?’ Ja die reacties kreeg ik toen ik aan mensen vertelden dat ik minstens 20 centimeter van mijn haar af ging knippen. Dit is inmiddels alweer een half jaar geleden gebeurt, maar toch wou ik er nog een post over schrijven. Waarom? Omdat, ondanks dat ik mijn korte haar haatte en ik daar wel wel een paar traantjes om heb gelaten, ik wel heel trots op mezelf ben dat ik het toch heb gedaan. Ook heb ik hiermee mensen geholpen, ik heb die 20 centimeter gedoneerd aan de Nederlandse Haarstichting. Nu loopt er dus iemand rond met mijn haar als pruik. 

Misschien heb jij er ook wel eens aan gedacht. Veel meiden die ik ken met lang haar zeggen het wel eens tegen me: ‘Ik vind het heel stoer van je maar ik zou het zelf echt niet durven!’. Tja, het is inderdaad wel even doorzetten want ik twijfelde ook natuurlijk. Ik was dol op mijn lange haren, ook al waren de puntjes best wel dood en zat er geen model meer in. Op een manier raak je gehecht aan lang haar en heeft het voor de meesten een soort waarde.

k

Nadat ik het had geknipt (en ook gekruld!) en voordat ik het had geknipt. Aardig groot verschil, vind je niet?

Ik moest er wel echt heel erg aan wennen hoor, opeens had ik geen ‘sjaal’ om mee heen houden en was m’n nek helemaal bloot als het waarde. Ze zeggen dat kort haar veel makkelijker is dan lang haar maar dat is echt bullshit haha. Ik moest mijn haar eerst iedere dag zo’n beetje stijlen, anders stond mijn haar alle kanten op. Ook kreeg ik er een totaal ander gezicht van en dat was vooral wennen.

Dit waren alle negatieve dingen  voor mij, maar ik toch wil ik jullie gaan overtuigen om ook zo’n donatie te doen! 3 argumenten waarom jij ook je haar zou moeten afknippen:
1. In de zomer is het wel lekker fris!
2. Het is weer eens wat nieuws, een totaal nieuwe jij.
3. Je hebt er iemand mee die het echt nodig heeft! Jij hebt nog wat haar over nadat je het hebt geknipt, maar degene die de pruik krijgt die heeft helemaal geen haar meer. Het idee dat je er iemand mee helpt is zo fijn.

Al overtuigd? Alle informatie staat op deze site: http://www.haarbank.nl/

Zou jij je haar durven te doneren?

Tagged ,

2 thoughts on “Waarom je jouw haar ook zou moeten doneren

  1. Anne says:

    heey,
    Ik heb mijn haar ook toen ik 10 was ofzo gedoneerd aan stichting haar wens,
    Ik had toen erg lang haar en ik was het een beetje zat,
    Toen ik bij de kapper kwam vroegen ze of ik het dan wilde doneren aan stichting haar wens en dat heb ik toen gedaan. Ik heb er nog steeds geen spijt van.

    Liefs,
    Anne

Leave a Reply

