Hema nieuwe assortiment ‘It’s my beautiful skin day’

review its my beautiful skin day

Hema heeft hun hele assortiment gezichtsverzorging vernieuwd! Nu hebben ze twee lijnen: ‘Hello mirror guess my age’ en ‘It’s my beautiful skin day’. ‘Hello mirror guess my age’ is een lijn met anti-agingproducten, speciaal voor 30+, 40+ en 60+. De andere lijn is speciaal voor de jonge huid onder de 30+. Vandaag ga ik voor jullie 2 van de producten van ‘It’s my beautiful skin day’ reviewen.

‘De nieuwe huidverzorgingserie it’s my beautiful skin day van HEMA Beauty bestaat uit verschillende hydraterende gezichtsproducten: van reinigers tot dag,- en nachtcrèmes, maskers en een extra herstellend serum. De formule is verrijkt met Aquaxyl™, een hydraterend complex met een vochtvasthoudend en herstructurerend effect. Het zorgt dat de huid zacht en glad wordt.’

Ik gebruik vrijwel altijd de cleansing milk en cleansing tonic van de Hema. Nu ze het assortiment hebben veranderd, ben ik er benieuwd of het nieuwe assortiment ook verbeterd is. Daarom kocht ik de nieuwe versie van de twee producten. Goed om nu alvast te weten is dat ik een vette huid heb, dus ik heb de twee producten voor ‘normal/combination skin’. Als je dus geen normale tot gemengde huid hebt, zou ik deze producten sowieso skippen.

milk eff

Allereerst de cleansing milk. De verpakking is mooi. Wat een verbetering, Hema! Een stuk moderner en strakker dan de vorige verpakking. Op de verpakking staat dat het een hydraterende reinigingsmelk is. Na het schoonmaken is mijn huid altijd wat  droog dus dit klinkt wel fijn. Ik heb geen parfum kunnen ontdekken tussen de ingredientenlijst, dus dat is ook een pluspunt.

tonic  effff

Ook de verpakking van de cleansing tonic ziet er mooi strak uit. Deze verpakking is doorzichtig. Eerst dacht ik dat de verpakking doorzichtig blauw was, maar toen ik de tonic op een wattenschijfje deed, kwam ik erachter dat de tonic zelf blauw was! Ik weet niet precies wat de tonic nou blauw maakt, ik hoop in ieder geval niet dat het heel schadelijk is voor de huid.. Ook opmerkelijk is dat op de verpakking staat dan de tonic niet alleen hydraterend, maar ook matterend is. Mijn huid glimt best wel erg, dus dit is voor mij een groot pluspunt. Vooral handig voor in de ochtend, voordat je je foundation opdoet. Als ik naar de ingredientenlijst kijk, zie ik direct iets waar ik minder vrolijk van wordt: Alcohol Denat. Dit is niet erg goed voor je huid en staat ook nog eens als 3e in de lijst. Hierdoor zou ik dit product eigenlijk al moeten laten liggen in de schappen.

Eindoordeel:

De cleansing milk maakt goed schoon, hydrateerd inderdaad prima en droogt mijn huid dus niet uit. De melk is niet te vloeibaar maar ook niet de cremerig. Precies goed dus. Over de cleansing tonic ben ik iets minder te spreken. Hij hydrateerd absoluut niet, hij droogt mijn huid uit en zorgt ervoor dat mijn huid trekkerig aanvoelt. Wel maakt hij goed schoon en hij matteert inderdaad wel een beetje, maar niet bijzonder goed. De cleansing milk zou ik opnieuw kopen, maar ik ga op zoek naar een nieuwe tonic.

De cleansing milk en de cleansing tonic zijn beide 1.95. Voor deze spotgoedkope prijs zijn eigenlijk prima producten!

Gebruik jij wel eens verzorgingsproducten of make up van de Hema?

Tagged , , , ,

3 thoughts on “Hema nieuwe assortiment ‘It’s my beautiful skin day’

  1. edithmeijer says:

    Ik gebruik geen verzorgingsproducten van Hema, maar ben hier wel benieuwd naar!

  2. Kirsty says:

    Fijn dat hij voor jou op zich wel fijn was! Ik denk dat dit voor mijn gevoelige, gemengde huid niet echt wat is!

  3. […] beautiful skin day’ tonic en reinigingsmelk. Als je de review van deze producten wil lezen: klik hier. Om mijn oogmakeup eraf te halen gebruik ik coconut oil. Dit kun je onder andere kopen bij de […]

Leave a Reply

